torsdag 5 oktober 2017

Fint val


som i romaner med stark känslomässig verkan har blottat avgrunden under vår skenbara hemhörighet i världen

Motiveringen hörde jag inte i mingelsurret som uppstod på mitt bibliotek när årets pristagare tillkännagavs. Eller så var jag för uppslukad av bokglädje... 

Snabbt som blixten var jag vid bibliotekshyllan  och bokstaven I. En av böckerna lade jag beslag på själv - Never let me go - resten hittar ut till nya och gamla läsare. 

Men jag har läst minst två av Kazuo Isihguro verk - Återstoden av dagen, som jag också fyndade på loppis för ett tag sedan med lust att läsa om, och så i april 2016 läste jag  Nocturner. 

Fint att en så läsbar och läsvärd författare som också har en så lockande rik repertoar av teman och innehåll prisas. Ja, men det här känns ju riktigt roligt!  


3 kommentarer:

  1. Never let me go är riktigt bra! Kul med en pristagare jag faktiskt läst.

    SvaraRadera
  2. Nocturner är den bok av honom som lockar mig mest. Den tänker jag skaffa mig vid första bästa tillfälle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det skaffa och läs - det är en fin samling!

      Radera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!